השאר פרטים
מלאו את פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם
חייגו עכשיו: 077-7298418
מוקד טלמרקטינג: טיפים לשימוש יעיל

מוקד טלמרקטינג: טיפים לשימוש יעיל

מאמרים

מוקד טלמרקטינג: טיפים לשימוש יעיל

שיווק מוגדר בספרו של פיליפ קוטלר בתור "תהליך חברתי וניהולי באמצעותו משיגים יחידים וקבוצות את מה שהם צריכים ורוצים על ידי יצירה, הצעה והמרה של מוצרים בעלי ערך עם יחידים וקבוצות אחרים". אם "את מה שהם צריכים ורוצים" נגדיר כחזון ואת התכנית ל"את מה שהם צריכים ורוצים על ידי יצירה, הצעה והמרה של מוצרים בעלי ערך עם יחידים וקבוצות אחרים" לאסטרטגיה.

הרי שגזירת תוכניות השיווק מתוך האסטרטגיה והפיכתן לתוכנית מכירות הינה הממשק שבין מימוש התוכנית האסטרטגית לטלמרקטינג אשר באה לידי ביטוי בפעילות המכירות. ניתן לראות את פעילות הטלמרקטינג ככל שיחה טלפונית הבאה לקדם ולסייע בתהליך המכירות של החברה. הדבר נכון הן בתהליך מכירה מול לקוח שנעשה על ידי מוכרן באמצעות הטלפון או לחילופין באמצעות סקר טלפוני שבא לבחון את עמדת קהל היעד למוצר או שרות או מועמד פוליטי.

הגדרה באמצעות תחומי פעילות המכירות הבאים:

  • מכירה – מוכרן מתקשר בהתאם לרשימה שהופקה מראש מבסיס הנתונים של החברה או לחילופין באופן אקראי במטרה לימכור את מוצרי החברה או שרותיה באמצעות הטלפון.
  • בדק שוק – בחינת פוטנציאל שוק באמצעות שאלון מובנה מראש של מוצר או שרות באמצעות טלמרקטינג.
  • טלמיטינג – תאום פגישות מכירה לצורך הכרות עם מוצרים ,שרותים או פרויקטי בניה חדשים.
  • העברת מסרים פוליטיים – מכירת מסרים שיווקיים או פוליטיים.
  • כשלב משלים לקמפיין ובהמשך לפניה ראשונית ללקוח שנעשתה באמצעות דיוור אלקטרוני או דואר רגיל ישיר.

שיווק באמצעות טלמרקטינגפעילות הטלמרקטינג היינה אחת מהמנופים ליישום ומימוש אסטרטגית החברה. השימוש בשיטת הטלמרקטינג היינו נכון לאירועים בהם קיים שירות, מוצר או סל מוצרים אשר עבורו ניתן להגדיר אוכלוסיית יעד מוגדרת. השימוש בטלמרקטינג יהיה נכון לגבי מוצרים ושירותים הניתנים להצגה וורבלית קצרה פשוטה וברורה. לדוגמה: מוצרי מולטי וויטמינים לגיל השלישי, חיתולים לתינוקות, שאלון הערכה לגבי שרות שניתן במוסך.

בכל מקרה לא נמכור תוכנה לאיסוף וכריית נתונים ועיבודם הסטטיסטי באמצעות טלמרקטינג. מה שכן נוכל לעשות באמצעות טלמרקטינג זה לקבוע פגישה עם נציגי ארגון המעוניין בתוכנה כזו אשר במסגרתה תוצג התוכנה למתעניינים בה.

9 טיפים לשימוש יעיל בשירות טלמרקטינג

  1. הגדרת המוצר או השרות המיועד להימכר באמצעות הטלמרקטינג.
  2. פילוח והגדרת אוכלוסיית היעד.
  3. הקמת בסיס נתונים לאוכלוסיית היעד הכולל מספרי טלפונים .
  4. החלטה על ביצוע טלמרקטינג באמצעות עובדי הארגון או חברה חיצונית.
  5. הגדרת תסריטי שיחה והתגברות על התנגדויות.
  6. הדרכת צוות העובדים האמור לבצע את שיחות המכירה.
  7. קביעת מטרות מכירה ברמת העובד הבודד כולל שיטת תגמול לצורך המרצת המכירות.
  8. מעקב אחר הליך ביצוע הטלמרקטינג וביצוע פעולות מתקנות בהתאם.
  9. סגירת מבצע הטלמרקטינג בדיקת עמידה במטרות וניתוח המבצע ,הסקת מסקנות ויישומן במבצע הבא.

טלמרקטינג היינו אחד מהכלים למימוש תכנית המכירות תוך עשיית שימוש באסטרטגית מכירות של OFFLINE אשר הוכיחה עצמה בעבר ותמשיך להוכיח עצמה לפחות בעתיד הקרוב. התנאי להצלחה היינו לוודא את קיום דרישות הקדם ומעקב על תהליך הביצוע תוך ביצוע פעולות מתקנות באם הן נדרשות.

המאמר נכתב באדיבות: מוטי פסטרנק, מנכ"ל משותף של טקטרנדס המספקת סל שירותים רחב בתחום הייעוץ השיווקי.

קראו עוד: צ'אט אנושי
קראו עוד: מערכת זימון תורים

למידע נוסף ולהצטרפות למוקדים טלפונים אנא מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם
חזרה למאמרים